Alla inlägg under december 2014

Av Emma - 31 december 2014 19:29

Hejsan!

Aså det ha vart nått fel här på min dator eller bloggplatsen jag ha inte kommit in på min blogg vilket ha sugit rumpa jag ha inte kunnat blogga sen lördags och när jag skulle göra inlägg i Söndags så funkade inte jag fick värsta paniken och sen väntade jag till igår det funkade inte och jag fick damp men nu så äntligen fungerade de tack gode gud!


Kan berätta lite om i Måndags!

I Mpndags på morgonen så vaknade jag rätt tidigt kl 9 sa min kropp att nu är det va dax att gå upp men jag va jue fortfarande trött men how eve!r Eftersom jag ite hade nått att göra så  frågade jag min kompis Amanda ifall hon vile hänga med till gymmet och det ville hon så vi stack till gymmet och körde ett gympass sen gick jag hem och duschade gjorde mig iordning och åt lite sen så gick jag till bussen och då kom Amanda och hon skulle med till stan så vi åkte bussen ner dit och vi gick in på kappahl och jag hittade en jätte fin väska så jag köpte den sen köpte jag även ett halsband till mig själv känner mig så naken utan halsband  haha! men skit i det sen mötte vi en killkompis Kevin mötte han på fiket o sen när vi skulle hem så mötte vi han igen för att han skulle ta samma buss som oss! Så vi satt och pratade hela vägen hem och sen hoppade Amanda av och sen kevin! Och detta som hände mig får bara inte hända bussen skulle stanna vid Torget där jag nästan bor men nä då ska den typ köra 4-5 km längre än vad jag bor så fick gå hem i kylan frös som en stucken gris och det va inte särskilt skönt kan jag säga! Typ två timmar senare så frågade ett par tjejkompisar ifall jag ville följa med på hockey och då va det krif och Vaeberg tror jag att det var :)


Idag ha jag verkligen inte gjort nånting mer än att bara ligga och dra mig i sängen ha verkligen inte gjort eller orkat göra nånting, det va ju planerat att jag skulle till gymmet idag men det sket ju sig totalt så gick upp och åt en talrik yoggi med hallon i muuummss! Sen gjorde jag mig iordning så man såg något bra ut på nyårsafton men jag ha verkligen inte orkat byta kläder haha bra där Emma ha gått i mjukisbyxor o en stor tröja så vet inte varför jag sminkade mig men jaja ! Nu ska jag kolla på film så skriver mer sen om jag kommer på nått att skriva om men ni få en trevlig kväll och Gott nytt år på er mina sötnosar<3333

Av Emma - 27 december 2014 17:47

Hejsan!

Imorse när jag vaknade var klockan halv tio alltid lika skönt och sova sen åt jag frukost o sen stack jag och pappa til gymmet o det var faktiskt skönt och få träna idag men kommer ha sån fruktansvärd träningsvärk imon så det bara kommer stå härliga till men då är det bara o fortsätta o träna alltid skönt och får träna kroppen ska nog dit imon fast då blir det nog bara crossen den tränar ju nästan hela kroppen! Ha inte dansat zumba idag som var tänkt men jag orkade inte det

Måste gå men skriver ett inlägg sen hejsvejs <3

Av Emma - 26 december 2014 23:01

Hejsan!

kollade nyss på förr eller senare exploderade jag aså gud så jäkla bra film ha aldrig hunnit titta på den men nu kollade jag på den o den är så himla bra dock så var den i 2 timmar men den va så himla bra aså ni som inte ha sett den kolla på den så himla bra jag rekomendera den starkt men jag kan nog inte sitta o berätta allt vad som händer men kan berätta lite ialla fall


Det är två tånåringar Hazel och Gus och dom ha en hel del gemensamt nämnligen sjukdommen cancer och dom träffas på ett ställe där Guz kollar på Hazel hela tiden vilket få dom att prata nästa gång dom ses och Guz frågar om Hazel vill följa med honom hem för att kolla på en film men påvägen dit så berätta Hazel vad som ha hänt i hennes liv och osv  och dom började träffas mer och dom prata hela tiden men så läste Hazel en bok som Guz hade gett henne och den boken blev ju hennes favorit också.

Nu tänker jag inte berätta mer utan ni får kolla själva den är i 2timmar och ungefär 6minuter men dom två timmarna är värda och se så himla bra film hade kunnat kolla på den hela tiden men det händer lite trakiska saker men det biir bra till slut!

 

Av Emma - 26 december 2014 20:01

Hejsan igen

Nu ha jag skapat en träningsblogg där jag komer skriva om träning osv som jag skrev i förra inlägget för ba nån stund sen men jag kommer ha denna bloggen kavr så ni kan vara lunga ja det var ba det jag viller säga så vi hörs hejsvejs<3 :)


http://emmastrningstips.blogg.se/?tmp=256781

Av Emma - 26 december 2014 18:25

Hejsan!

Jag vet vissa av er som läser min blogg tränar och dom ha även frågat mig om jag kan skriva lite om vad jag tränar osv och då sa ju jag såklart att jag kan det!


Jag dansar väldigt mycket Zumba och dans överhuvud taget vilket jag tycker är jätte roligt och det ska ju vara roligt men svettigt och jobbigt såklart brukar även gå till gymmet och gå i en halvtimme och sen kör jag armar ibland o mage osv jag som kanske är inne i dans och sånt vi måste äve gå till gymmet ska jag säga er för det är inte bara dansa och tror att det bara hjälper om man vill ha en fin kropp okej på vissa kanske det hjälper men inte andra och då är mitt tips att gå till gymmet och kanske gå i kanske i 45minuter och hålla kosten det är det viktigaste om man ska träna för man kan inte träna och sen kanske dricka ett glas läsk för då kan du lik väl skita i träningen inget socker men om kanske är van vid att äta godis ät då kanske en liten mörk choklad och drick en cola light istället för att sitta och trycka i sig en massa massa godis! Jag själv ha taggat ner med godiset o ja jag vet det är inte lätt det kan jag också hålla med om men man kan äta godis som sin knytnäve eller handflatan ungefär det blir lagom :) Jag ha funderat på o jag ska skaffa en träningsblogg men då bli det på nattstad eller blogg.se och där kommer jag lägga upp tips osv på träning mat och vad man ska göra för att få en fin kropp om man kanske är lite stor av sig så kan man kanske gå in o ta lite tips därifrån för min pappa tränar rätt ofta och nu kan han ta 235kg i knäböj de är rätt mycket men jag säger till om jag ska skaffa en blogg om träning osv  men vill ni att jag ska göra det? skriv vad ni vill i kommentarsfältet :)

Nu ska jag gå och duscha så skriver mer sen hejsvejs <3

Av Emma - 26 december 2014 12:04

Hejsan!

Ha precis kommit hem från Zumba ha dansat det idag tänkte att jag behöver röra på mig nu efter allt godis :) Idag vet jag ej vad som händer bli nog o bara ta det lugnt och koppla av bli väl en runda till stan med en kompis och ta en fika jag vet inte men nått blir det väl! Sitter dock med världens huvuevärk så bli nog att ta det lugnt ska nog vila en stund nu så kan jag skriva mer sen hejsvjes <3

Av Emma - 25 december 2014 09:41

Godmorgon alla!

Ha precis startat min dator så nu får det väl bli ett litet inläggkan ju blogga mer nu när jag ha en egen data vilket är både skönt och nice! Nu behöver jag ju inte låna min mammas och pappas data för att göra nått vilket är jäkligt skönt kan jag säga er! Vad tycker ni om att ha en egen dator skriv i kommentarsfältet vad ni tycker om att ha en egen data!


Idag vet jag inte vad jag ska göra mer än att åka på julbord idag med vilket jag inte är så taggad på vill liksom ba ligga hemma i sängen med hunden och bara kolla på film och ba mysa idag men man får väl göra släkten lite glad genom att komma men jag vet inte om dom bli så särkilt glada när jag kommer men tror inte att jag ska med bli nog att sitta hemma och kolla på film ist eller vi får se vad jag gör och vad som händer!


Hoppas ni ha hade en bra jul igår för det hade verkligen inte jag när vi hade kollat klart på kalle anka så skrev en kompis mamma till mig o sa att hon låg på sjukhuset vilket va jobbigt eftersom hon är en väldigt nära vän till mig men jag fick inte reda på vad som var felet på henne utan hennes mamma sa bara att hon låg på sjukhuset och mer fick jag inte reda på och jag fick inte komma in till henne heller vilket gjorde mig lite arg så ha knappt sovit nått inatt för jag ha vart så arg orolig och ledsen eftersom jag inte visste vad det var som var felet på henne! :(


Men nog med det nu är det inte långt kvar till nyårsafton längtar som tusan vet dock inte om jag ska vara med kompisar men tror nog det blir hemma och ta någon cider för det sitter ju aldrig fel men dock så dricker jag inte så ofta så då kan man ju få ta en på nyårsafton ist ville inte dricka igåt eftersom det var "barnens dag" kan man väl säga så ska dricka på nyårsafton ist :)

Nahe nu ska jag äta frukost så jag skriver senare men så länge hoppas ni får en bra dag puss o kram <3 :*

Av Emma - 24 december 2014 09:51

God Jul alla fina!

Idag är det äntligen julafton som vi alla ha längtat efter , sitter och kolla på grinchen så klockren är den så det finns bara inte! Ha precis öppnat mina julklappa fick en parfym, dator och en ask som såg ut som ett hjärta så fin fick den av min lillsyrra så det va mussepigg men men små syskon vet ju inte direkt vad man vill ha julklapp så ;)


Klockan ett kommer farmor och en till vet ej vem människan är men då kommer dom och antagligen så får vi väl pengar som vi alltid får även när vi fyller år men lite pengar skada ju inte och ha i plånboken så man kanske handla nått till sig själv eller nån annan :) Nahe nu ska jag hjälpa till med julmaten så skriver lite senare ikväll när allt är över hejsvejs och ha en riktig god jul alla även ni som inte firar jul ;)

Presentation


Hej Jag heter Emma 14 år ka bli 15 bo i Blekinge bo tillsammans med min familj umågs mest me min kompisar o täna hoppas ni tycker om min blogg enjoy :)

Fråga mig

39 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards